torsdag 13. oktober 2011

Mine Sveitsiske loppefunn.


Vi var på ferie i Sveits i sommer og her er loppene
som fikk være med hjem.
To gamle trekasser kjøpt hos en
skikkelig skrotnisse.


Gamle kjøkkenting kjøpt i Luzern på et koselig marked.


Mere skrotnissehandel.Har aldri sett et trekantet emaljefat,
så det måtte også med hjem.

Religiøse bilder var det flust av hos Skrotnissen.

Gamle og shabby og heilt perfekte,synes jeg.


Betalte under 350 kroner for alt hos skrotnissen.
Utrolig billig.
Heldig og lykkelig var jeg.

Emalje"saken" i bakgrunnen var kjøpt på en antikkbutikk
og der var helt andre priser,men den måtte også være med hjem.
Ikke sett det før.
Korset var kjøpt hos skrotnissen og roseboksen på Fretex.
Boka var gammel og med fine tegninger og gotisk skrift.

Vi ferierte i Sveits sammen med min søster og hennes Sveitsiske ektemann .
En av de første dagene var vi i Einsidelen,
en liten by med en fantastisk klosterkirke.
Utafor var det boder som solgte katolske souvernirer.
Ei av damene i bodene ga min søster og jeg
hver sitt lys,da hun hørte vi var fra Norge.
Hun synes det var så forferdelig ,det som skjedde i Norge i sommer.
Flott gest,synes vi.

Sånt glemmer man ikke.

CARPE DIEM

1 kommentar:

  1. For noen flotte skatter du har fått med deg hjem fra Sveits. De var kjempefine! Likte spesielt godt de herlige bildene og de to skjønne kassene.

    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett