søndag 24. april 2016

NYE BRUKTFUNN


Dette hespetreet kjøpte jeg i Sverige i påska.
På en stor gjenbruksbutikk  i utkanten av Ørebro.
Kjøper mye garn på gjenbruksbutikker .
Og de kommer av og til i store hesper.
Da er hespetreet uunnværlig.
Før hespetreet kom i huset,fungerte min mann som hespetre...hihi!
Tror han ble glad for å slippe...

 

Eplekassen og vannkanna ble kjøpt på en butikk som heter MOOI.
En kjempespennende butikk som ligger i Lyrestad i Sverige.
De henter spennende,gamle saker og ting i Nederland,Belgia og Frankrike.


Gamle blikkbokser ser jeg alltid etter.
Fant den fremste boksen på Mooi.
Passer perfekt til mine teposer.
Den andre er ikke så gammel,men fikk være med hjem,allikevel.
Tysk boks ,kjøpt på en gjenbruksbutikk utenfor Ørebro.


De to glassene med lokk fant jeg på en gjenbruksbutikk i Rørfors ,utenfor Laxå.
Tenkte å bruke de på badet til Q-tips  og andre småting.
Fant to spoler på en annen gjenbruksbutikk.
Fin å ha gamle blonder og band på.


Disse flaskene fant jeg på Bruktvareterminalen i Århus.
Synes de hadde så fine graveringer.
Ble kjøpt i slutten av fjoråret.


Suppeterrinen ble kjøpt på samme plassen.
Kostet bare 50 kroner pga litt hakk og skår.
Synes den var fin,uansett.


Samler på dette serviset og fant litt da jeg var på Bruktvareterminalen.
Porselenkrukkene samler jeg også på,
De fant jeg i Silkeborg på en gjenbruksbutikk.

Loppegenet lever fortsatt,...smil.

1 kommentar: