tirsdag 30. mars 2010

Flere "skatter".....

Forrige lørdag var det loppemarked vest for Mandal .I et gammelt bedehus på Toftenes.
Jeg utstyrte meg med GPSèn og satte kursen vestover.Det var et yrende liv da jeg ankom bedehuset noen minutter før åpning.Det var trangt om "saligheta"på trappa og ikke bedre da vi ENDELIG ble sluppet inn.
Man måtte "brøyte seg rydning"og "ha spisse albuer for å komme seg fram.
Men "brøytinga" ga resultater.Det ble noen "skatter denne gangen også.
Fant dette bildet for en tier.Synes motivet var fint .Trykt på stoff.Typisk 60- 70-talls.
Trenger ny ramme.

Betalte 15 kroner for 8 leirkrukker,noen av dem med fine avleiringer.Blir veldig fornøyd når jeg finner sånne "skatter".
Lysestaken var også passe slitt og til den nette sum av 10 kroner.
Smørfatet med lokk hadde et fint glassfat inni.og fikk lov å være med hjem.10 kroner for det også.
Den runde glassdåsen med motiv av en dame var litt ødelagt,men var så søt at den måtte også være med hjem.10 kroner.



Puta betalte jeg også en tier for.Den er av fløyel,med brodert motiv.
Motivet er jeg ikke så fornøyd med.Blir nok erstattet etter hvert.
Disse to stettfatene fant jeg på søppelfyllinga på lørdag.De var uten skår.
Det er greit at noen ikke vil ha dem,men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan levere  dem til en gjenbruksbutikk eller til et loppemarked.
De skal få et godt hjem her hos oss.De slapp med skrekken!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar