torsdag 7. januar 2010

Pipehylle og en sofa fra Ikea.




"Jeg skulle ha vært en tur på Ikea og sett på sofaer",sa mine gode venninne Anne Britt."Men jeg vet ikke om jeg orker å dra alene",sa hun,og så søkende på meg."Æg bi me",sa jeg med en gang.

En fin høstmorgen,satte vi kursen mot Sandnes og Ikea.Fulle av forventning.
Fant ut at Ikea hadde så lang åpningstid at vi kunne kikke litt i butikkene i Sandnes først.
Vi var innom fleire interiørbutikker ,før vi oppdaga Bruktbutikken.
Hjertet begynte å slå fortere og jeg fikk STJERNER i øynene! BRUKTBUTIKK!! ÅPEN! YESSS!
Heldigvis er Anne Britt like gal etter lopper og brukt, så vi strena rett inn.
"Skatter"var det mye av og vi "moillkosa" oss.
Plutselig fikk jeg øye på noe på gulvet,som sto halvveis bortgjemt blandt saker og skrot.
En hylle! En "fantastisk"hylle i mine øyne.Den hadde rette fargen til og med.
Det var en pipehylle.Nydelig løvsagarbeid.Den er sikkert veldig dyr,tenkte jeg mens jeg nærma meg kassen."Ka du ska ha førr deinnan hylla"?"Må nok ha 150 kroner",sa dama med et smil.
"Deinn e grei",sa jeg og var strålende fornøyd med handelen.
Deretter dro vi til Ikea og Anne Britt fant sofaer i alle varianter.Endte opp med to treseters Ektorp(selvfølgelig),og var også strålende fornøyd med sin handel.
Pipehyllen er min absolutte favoritt blandt bruktfunnene mine.
"Sindet stemmes til ro,med en pipe eller to",står det skrevet på hyllen.Må nok være ganske gammel pga at det er skrevet på gammelmåten.
Så nu henger den i stua og gleder meg hver dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar