lørdag 20. februar 2010

Gjesterom nr 1.

Vi har hatt 3 fosterbarn (søstre),i 10 år.Etter hvert som de forlot "redet",har vi fått" ledig kapasitet"på to soverom.Dette er det største av soverommene.Det ble oppusset i 2009.
Senga og nattbordene er gaver fra min mor.De er fra 1982.De fikk seg noen omganger med hvitmaling og ble som ny igjen.Nye knotter ble det også på nattbordene.
Jeg har alltid hatt lyst på sengehimmel og etter å ha saumfart interiørblad,nettbutikker og dess like og ikke funnet noe som var brukbart,tok jeg "saken" i egne hender.Og resultatet ble vi fornøyde med og kostet ikke mange kronene.
Leita ei stund etter et skap som kunne passe på soverommet.Ville helst hatt et gammelt garderobeskap,men de er ikke lette å finne.Fant denne i Vågsbygd på "Crazy Price",(en altmuligbutikk på vestsida av Kristiansand).Det var til halv pris og hadde litt skavanker,men det fiksa vi lett med litt pussing og maling.
Det har plass til litt "stæsj" og da er fruen fornøyd.
Knaggrekka er kjøpt i Silkeborg (Danmark) på et lite loppemarked som blir arrangeret hver søndag på en parkeringsplass midt i byen.Den var helt perfekt slitt og det var bare å henge den opp.
Tallerkenrekka er kjøpt i Kristiansand på et loppemarked.Den var også klar til opphenging.Tror jeg betalte15 kroner for den.Noen ganger har man flaks!
Bordet og koffertene ble kjøpt på "Mitt Skattkammer",som jeg har skrevet om tidligere.Betalte 300 kroner for bordet og 100 kroner for begge skinnkoffertene.Måtte "jobbe" mye med bordet.Det bar preg av langt opphold i kjeller.Men ble som ny med litt omsorg og en liten sving med malingskosten.Resten er ting kjøpt på loppemarkeder og bruktbutikker.
Den gamle vekkerklokka er kjøpt i Izmir (Tyrkia) på en bruktbutikk.Lampene er kjøpt på Ellos og lysestakene er kjøpt på loppemarked for en tier.

1 kommentar:

  1. Så nydelig gjesterom, og kjempe flott tapet! :D

    Ha en flott søndaskveld! :)

    SvarSlett