onsdag 3. februar 2010

VÅRLENGSEL


Når  jula er vel overstått, så kjøper jeg Primula i store kvanta.Primulaer er mine yndlings vårblomster.
Akkurat nu virker det som det er høgt opp og langt fram til våren."Kong Vinter"har virkelig visst seg fram i år.23 år siden sist det var en skikkelig vinter her på Sørlandet.Men nok er nok.VI VIL IKKE HA MERE SNØ!!!!VI har skjønt poenget! Vi bor i Norge! VINTERLANDET!
Jeg flytta til Sørlandet for å slippe unna vinteren,men fortsetter dette,så flytterjeg nordover igjen!
Egentlig skulle jeg skrive en epistel om "Kulturostkassen min,men ble LITT revet med av all snøen ,som virkelig har laget kaos på sørlandske veier i dag.
Men,tilbake til kassen.Den kjøpte jeg på en liten bruktbutikk i Mandal.Tenk,på 50-tallet kjøpte de ost i trekasser.Litt mer stil over tingene dengang,synes jeg.
Jeg bruker den til blomster,løkplanter og urter.
Kassen står på kjøkkenet akkurat nu ,med perleblomster og minner oss på ,at under snøen ligger våren på lur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar