søndag 7. februar 2010

Melodi Grand Prix

Gromgutten Didrik Solli-Tangen sang "My heart is Yours".

Siden vi fikk TV på slutten av 60-tallet har jeg vært en stor fan av MGP.
Jeg tok opp alle melodiene på lydband i begynnelsen.
Deretter på kasettspiller.Navnene på melodiene ble skevet ned.Likeså artister og plasseringer.
Tror jeg har sett alle finalene de siste 40 år!(Oy!Olding! Neida,det er bare et tall)
Da jeg hørte vinnermelodien første gang,
 var jeg ikke i tvil.Denne melodien skal representere Norge i år.
Jeg sa til "kaill`n:Vess ikkje deinnan melodien vinn,så ska æ lage frokost både lørdag og søndag i en heil måned"!Vi har det  nemlig sånn her i heimen ,at vi lager frokost hver vår dag i helgene.F.eks.lørdag ei helg,så søndag neste helg.Og det er VELDIG STRENGT! Man skal IKKE lage frokoster TO lørdager på rad,f.eks.
"Å,vinn han ikkje ,så ska du lage frokostan i en heil måned"."E du me på det væddemålet?",sa jeg håpefullt.
"Ok",sa han."Æ heie på ho Maria Arredondo".
Halleluja!!! Gleder meg veldig til frokostene de neste 4 ukene!
Og ikke nok med det!I dag kl 10 begynte Telenor å selge billetter til den internasjonale finalen 29 mai.De hadde fått tak i noen billetter som de solgte til kundene sine.
Min snille mann sto "tidlig" opp for å prøve å skaffe bilett til meg.Etter bortimot en time klarte han å komme igjennom og jeg er nå den veldig heldige eier av en MGP billett!
Det er en drøm som går i oppfyllelse for meg.Tenk MGP på hjemmebane!Det har bare skjedd 3 ganger før i MGP``s over 50 årige historie at Norge  er arrangør.Det er 15 år siden sist,så jeg tenker der er Nå eller ALDRI!Hvis det skal gå 15-20 år til neste gang,så nærmer jeg meg 7o!!!
It`s now or never!I`m in heaven!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar